Høstjakten er i gang for bergensk proptech-selskap
Proptech-leverandøren Really! er nå klare for videre skalering og vekst, med flere nyansatte og investorer på laget.
– Næringslivet er for alvor tilbake i full fart. Avtaler konverteres. Leverandører signeres. Det er ekstra gledelig at vi nå kan si vi har samarbeidspartnere og kunder helt opp til Mo i Rana. Dette er bra for videre skalering og vekst, sier Dagfinn Edvardsen, gründer og CEO i Really!
De siste månedene har Really! blitt kontaktet av nye aktører som ønsker å benytte dere teknologi.
– Vi ser at teknologien kan benyttes i enda større del av verdikjeden; også utenfor egen bransje. Det er besnærende når aktører fra andre bransjer vil benytte seg av vår teknologi, sier han og påpeker at på kort sikt er fokuset eiendomsbransjen.
Kapital i boks
– Kapital er en viktig forutsetning for å lykkes. Det var derfor kjekt at vi fikk med spennende investorer på et konvertibelt lån som ble sluttført rett før sommerferien. Vi landet på NOK 8.180 000, som var helt i rute med både plan og behov, sier han.
Blant investorene finner du en rekke eiendomsselskaper, og tech-gründere i tillegg til BKK/Eviny, Vestbo og investeringsselskapet TriPod Capital Collective.
Kapitalen skal brukes til ytterligere skalering av flinke folk, markedsføring og kundevekst. I august startet John Solvang (salgssjef) og 1. september tok de imot tre nye ansatte. Sissel Garabito (Customer Success Manager), Marit Engum (produktutvikler) og Vibeke Thorsen (strategisk prosjektleder). De blir da totalt 16 årsverk som jobber med Really!
– I Oslo leter vi nå etter både forretningsutvikler og Head of Partnership. For oss er det strategisk viktig å bygge nettverk og ikke minst håndtere økt etterspørsel.
Nye lokaler
Really! flyttet inn i flotte lokaler hos Bara Eiendom, i Edvard Griegs Vei 3B i medio august.
– Sterk vekst gjorde at vi vokste ut av kontorene hos StartUpLab på rekordtid, og bygger nå kultur i en toppetasje sentralt i Bergen. En fantastisk fin følelse å kunne utvikle oss og vokse i lokaler vi selv kan utforme.
30. september er Really! klart for sitt første event. Da presenterer de for alvor selskapet for et bredt publikum. Målet er å skape nyhetsverdi, både for dem som har fulgt Really! tett og dem som ikke har hørt om selskapet. Under eventet skal de gjøre rede for de viktigste trendene som dreier seg om å forbedre kundeopplevelsen, og evnen til å håndtere data. I tillegg slipper de noe helt nytt som de ikke har vist frem til noen.
– Vi både utfordrer eiendomsbransjen og tilrettelegger for at den kan tilpasse seg de nye endringene. På eventet skal vi demonstrere hvordan gode databaserte beslutningsprosesser bidrar til at eiendomsforvaltning påvirker virksomhetens bunnlinje på flere områder. Hvordan plattformen til Really! kan bidra i hverdagen og bli en verdifull kunnskapskilde. Brukerne vil kunne ta bedre beslutninger, få prognoser, tenke nytt og kontinuerlig optimalisere innkjøp og forvaltning av eiendomstjenester.
– Både eiendom, bygninger, utstyr, inventar, miljø, utendørsområder og produktivitet påvirkes av evnen til å ta i bruk ny teknologi. Den digitale transformasjonen i eiendomsbransjen oppnås når mennesker, prosesser og teknologi opptrer i harmoni, avslutter Edvardsen.