Estate Management med satsing på boligselskaper
Siden oppstarten i 2020 har rådgivningselskapet Estate Management hatt fokus på næringsbygg. Nå ser de et stort potensial blant større borettslag og sameier.
Estate Management AS ble etablert i mai 2020; selskapet tilbyr forvaltningstjenester, og kommer i år til å passere 20 millioner kroner i omsetning.
– De første tre årene har vi vært opptatt av å fokusere på næringsbygg, slik at selskapet har et sterkt fundament. Nå ønsker vi å utvide vår ekspertise og tjenester til boligselskap, og vi er overbevist om at dette markedet har et betydelig behov for vår kompetanse, sier Thomas Dale.
I deres nye rolle som teknisk forvalter, styrehjelp og prosjektleder for boligselskap, ser de mulighet til å støtte og supplere boligselskaps styrer.
– Vi forstår at det er stor variasjon i kompetanse blant styremedlemmene, og vi er klare til å bidra med vår ekspertise for å hjelpe dem med å håndtere det store ansvaret de sitter med, sier han.
Dale og Roger Edvardsen har lang erfaring med boligselskap gjennom deres tid i tidligere selskaper. Det har gitt dem innsikt i de spesifikke utfordringene som disse kan møte.
I dag har Estate Management 18 ansatte. Eierne har en klar vekstvisjon, og forventer å nå rundt 20 ansatte ved utgangen av året.
– Vi er overbevist om at våre tjenester som teknisk forvalter, styrehjelp og prosjektleder vil bidra til å styrke boligselskapene, og vi ser frem til å være en del av denne utviklingen, supplerer Edvardsen.
Han tror at omsetningen fra borettslag og sameier etter hvert kan utgjøre ca. 30 prosent av omsetningen til Estate Management.
– Vi tror også at markedet ønsker en uavhengig rådgiver. Samtidig blir vi et supplement til de eksisterende aktørene. Vi skal tilby skreddersydde løsninger, sier Edvardsen.
De har allerede gjort sin første ansettelse innen denne satsingen, og forteller at de nå skal bygge opp dette teamet.
– Vi mener at vi har noe å tilføre i dette segmentet. Problemstillingene er ganske like, uavhengig av om det er næring eller bolig. Den store forskjellen er at vi her må forstå kundene på en helt annen måte enn innen næring, for det er mange flere meninger blant kundene i boligsegmentet, sier Dale.