
Nye rekorder for Oasen
Fjoråret ble en suksess på flere måter for kjøpesenteret i Fyllingsdalen.
Strategisk arbeid med leietakermiksen og revitalisering av fellesarealene, i tillegg til den nye bybanelinjen til Fyllingsdalen, bidro til rekorder for det Citycon-eide kjøpesenteret Oasen ifølge en pressemelding.
Omsetningen på 1,37 milliarder kroner er en økning på over 12 prosent fra 2022.
4,2 millioner besøkende er opp over 14 prosent.
– Vi er veldig fornøyde med at vi fortsetter den positive utviklingen, og har sett frem til at Bybanen kom hit. Bybanen, bussterminalen og den nye sykkeltunnelen gjør senteret til et av de viktigste knutepunktene i regionen. Sammen med leietakerne har vi hatt søkelys på å revitalisere senteret, sier senterleder Erik Mørk.
Kjøpesenteret har de seneste årene blitt modernisert med nytt inngangsparti og ny fasade mot bussterminalen. Området omkring bybanestoppet har blitt et veletablert kollektivknutepunkt. Inne på senteret er det åpnet flere spisesteder i tillegg til flere nye leietakere i andre bransjer.
De gode tallene gjør at senterlederen ser optimistisk på tiden fremover.
– Vi er i en sterk posisjon. Det er bra for kundene og det er bra for de over 2.000 menneskene som har Oasen som sin arbeidsplass, påpeker Mørk.